Thursday, May 12, 2011

Doa seorang hamba kepada Sang Pencipta ( ungkapan hati )

Ya Allah...
Seandainya telah kau catatkan
Dia milikku tercipta buatku Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan antara kami Agar kemesraan itu abadi

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang maha mengasihani
Seiringkanlah kami melayari hidup ini Ke tepian yang sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah kau takdirkan
Dia bukan milikku Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang maha mengerti
Berikanlah aku kekuatan Menolak bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku sentiasa tenang Walaupun tanpa bersama dengannya

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan hamba mu yang dhaif ini
Janganlah Engkau birkan aku sendirian Di dunia mahupun di akhirat
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan an kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah kepada kami Keturunan yang soleh dan solehah

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat
Dan peliharalah kami dari azab api neraka...

Amin...amin....Ya Rabbal Alamin

0 comments: